Jermulle tuli eilen mittariin 11 vuotta ja nyt voi kyllä vain todeta, että Jemppa on kuin viini: paranee vanhetessaan.  Jermu on nykyisin ihanan hellyyttävä pappakoira, joka on (höperyyttään kai) alkanut hakeutua paljon aiempaa enemmän muun porukan seuraan sen sijaan, että jurottaisi yksin jossakin nurkassa.




Näiden vuosipäivien yhteydessä tulee aina mietittyä tätä jokapäiväistä eloa snautsereiden kanssa. Ja miettimistä siinä kyllä onkin ;) Alla Nurmen Tuulin (www.osmo.wordpress.com) LOISTAVA snaku-sovitus biisistä R-A-K-A-S. Sanoissa kiteytyy NIIN osuvasti snautserin kanssa elämisen ihanuus ja vaikeus. On ne kyllä melkoisia otuksia :D

 

S-N-A-K-U

 

1. Kun ajoin kisoista kotiin päin,

snautserin mä tiellä näin,

löysin koiran niin komeen,

nätin ja nopeen, lupas tuo ystäväin:

Olen uskollinen aina, kunhan tuoksuu ydinluu,

sulle neuvon yhden annan: heitä mielestäs jo muu.

 

Heitin kaiken vuoksi piskin,

miten niin mä otin riskin?!

luotin partasuiseen hauvaan, enkä suotta ollenkaan,

lal-lal-laa-la-la-lal-lal x 4

 

S-N-A-K-U, piski, piskisein

mä sanoin niin ja selväks tein,

me vähän vielä treenataan,

ja kilpakentät vallataan,

sä olet jästipäinen niin,

en tiedä kuinka sanoisin sen paremmin.

 

 S-N-A-K-U, piski, piskisein

mä turhan reissun sinne tein,

treeneissä se osasi,

mut ilmeisesti unohti.

On se onni, että saa tän

partasuisen koiran kanssa harrastaa!

 

 

2. Muistan ajat nuo hyvin niin,

mä muistan miten me treenattiin,

mä sanoin koiralle ”seuraa”,

mutta se peuraa

lähti ajamaan.

Se juoksi luokse joen rannan, mistä löysi mädän luun,

mä hain hihnan sekä pannan, heitin mielestäin jo muun.

 

Heitin kaiken vuoksi piskin,

miten niin mä otin riskin?!

Eihän löydy sulle vertaa,

vaikka kuinka hakisin.

lal-lal-laa-la-la-lal-lal x 4

 

S-N-A-K-U, piski, piskisein…